Шапка
40000 м. Суми вул. Петропавлівська, 51 тел./факс 8(0542) 22-00-82 E-mail:sodb@ukr.net
Menu2
Menu3
Menu1
Menu1
Menu1
Menu4
Menu5
Menu3
Menu16
Menu3
Menu5
Menu5
Menu14
Menu3
Menu3

Оголошення, листи, інформації


Переможцями обласного проекту на кращу презентацію «Дитячі книги-ювіляри року» стали:

у номінації «Українська література»:
для вікової категорії: дошкільники та учні 1-4 класів
Конотопська районна бібліотека,
Охтирська бібліотека-філія для дітей Охтирської міської ЦБС

для вікової категорії: учні 5-9 класів
Сумська обласна бібліотека для дітей та
Тростянецька районна дитяча бібліотека-філія

у номінації «Зарубіжна література»:
для вікової категорії: дошкільники та учні 1-4 класів
Ямпільська центральна дитяча бібліотека
для вікової категорії учні 5-9 класів
Охтирська центральна дитяча бібліотека,
Роменська та Шосткинська міські центральні дитячі бібліотеки

Вітаємо всіх з перемогою та бажаємо успіхів у подальших конкурсах!

Обласний організаційний комітет


Шановні колеги!

     На сайті Міністерства культури України і сайті «Урядовий портал» розміщено документи:

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 493 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 року №1271 «Перелік платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури»;
  • Методичні рекомендації з організації мережі публічних бібліотек в об'єднаних територіальних громадах.

      Пропонуємо вивчити їх та застосувати в роботі.

Зверніть увагу!

      Втратили чинність:

      наказ Міністерства культури і мистецтв України від 20 листопада 2001 року № 709 "Про затвердження Положення про централізовану бібліотечну систему", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2001 року за № 1034/6225;

      наказ Міністерства культури і мистецтв України від 23 березня 2005 року № 152 "Про затвердження Інструкції про організацію та порядок обміну, перерозподілу і розповсюдження документів серед бібліотек України через систему обмінних фондів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 березня 2005 року за № 347/10627;

      наказ Міністерства культури і туризму України від 07 лютого 2007 року № 2 "Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс бібліотечних інтернет-сайтів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2007 року за № 126/13393;

      наказ Міністерства культури і туризму України від 07 лютого 2007 року № 3 "Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс бібліотечних ідей", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2007 року за № 127/13394;

      Підстава: Наказ Міністерства культури України від 19 квітня 2017 № 335 ”Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства культури і мистецтв України, Міністерства культури і туризму України, Міністерства культури України”.


Положення про проведення обласного туру
Всеукраїнського літературного конкурсу «Творчі канікули»


Наказ про проведення обласного вебінару
"Краєзнавство як дієвий засіб патриотичного виховання"


Результати обласного етапу
Конкурсу дитячого читання


Шановні колеги!

Звертаємо Вашу увагу на те, що з 18 квітня 2017 р. розпочинається обласний проект на кращу електронну презентацію «Дитячі книги - ювіляри року».

Залучайтесь до участі у Проекті. Бажаємо успіхів!

Наказ управління культури і туризму "Про проведення обласного проекту на кращу електронну презентацію«Дитячі книги – ювіляри року»"

Положення про обласний проект на кращу електронну презентацію «Дитячі книги – ювіляри року»


Методичні рекомендації бібліотечним працівникам щодо організації та проведення у 2017 році Всеукраїнського тижня дитячого читання

Інформаційні матеріали щодо організації та проведення
Конкурсу дитячого читання "Книгоманія - 2017"

Лист управління культури і туризму про проведення в області конкурсу дитячого читання

Лист про проведення в області конкурсу дитячого читання

Положення

План основних заходів обласної бібліотеки для дітей на 2017 рік.
Рекомендації до планування роботи дитячих бібліотек на 2017 рік

Шановні колеги!

Для реєстрації у вебінарі вам потрібно 30 травня до 11-00 год. надіслати на електронну пошту ОДБ ім. М.Островського ім’я користувача у аккаунті Google plus, який ви зареєстрували для участі в вебінарі (поштова скринька, вона ж ім’я, має вигляд «ім’я@gmail.com»).

Без реєстрації ви зможете дивитись тільки трансляцію вебінару, але у вас не буде доступу до чату, щоб задавати нам запитання.

провідний інженер
комп’ютерних систем


Обласний вебінар "Бібліотеки і дозвілля дітей"

Наказ про проведення обласного вебінару "Бібліотеки і дозвілля дітей"

Лист щодо участі у вебінарі

Інструкція щодо реєстрації та налаштування обладнання


Шановні колеги!

З 28 березня розпочинається обласний проект на кращий буктрейлер "Книга в кадрі: новий формат". Залучайтеся до участі.

Бажаємо уcпіхів!

Наказ про проведення обласного проекту на кращий буктрейлер

ПОЛОЖЕННЯ
про обласний проект на кращий буктрейлер "Книга в кадрі: новий формат".

Інформаційні матеріали щодо організації та проведення
Конкурсу дитячої творчості "Мрії про Україну: дитячий погляд"

Про проведення в області конкурсу дитячої творчості
"Мрії про Україну: дитячий погляд"


ПОЛОЖЕННЯ
про проведення обласного туру конкурсу дитячої творчості
«Мрії про Україну: дитячий погляд»


Склад організаційного комітету Конкурсу

Інформаційні матеріали щодо організації та проведення
Конкурсу дитячого читання "Книгоманія - 2016"

Лист про проведення в області конкурсу дитячого читання


Положення
Склад організаційного комітету обласного туру конкурсу дитячого читання «Книгоманія»
Склад журі ІІІ етапу обласного туру конкурсу дитячого читання «Книгоманія»
Методичні рекомендації бібліотечним працівникам щодо організації та проведення у 2016 році Всеукраїнського тижня дитячого читання

Графік виїздів на 2016 рік


Докладніше


Особливості планування роботи дитячих бібліотек на 2016 рік


Увага!

      Переможцями обласного проекту на кращу електронну презентацію «Перемозі присвячується», що проводився серед дитячих бібліотек області стали роботи:

у номінації «Вклонімося великим тим рокам»:

      – «Золотозоряний вінок слави героїв Буринщини» (Буринська центральна районна дитяча бібліотека);
      – «Перемозі присвячується»(Лебединська районна бібліотека, дитячий відділ)
      – «Вклонімося великим тим рокам» (Шосткинська бібліотека-філія №1);

у номінації «З добрим серцем, зі щирою пам’яттю»:

      – «Юні месники Сумщини» (Конотопська центральна дитяча бібліотека);
      – «Кролевець у роки Великої Вітчизняної війни» (Кролевецька районна дитяча бібліотека);
      – «Маленькі герої великої війни» (Сумська обласна дитяча бібліотека ім. М.Островського).

      Вітаємо всіх з перемогою та бажаємо успіхів у подальших конкурсах.
      Висловлюємо щиру подяку за належну організацію проекту серед дитячих бібліотек району і міста, створення яскравих, переконливих слайд-презентацій з використанням новітніх комп’ютерних технологій, кадрів воєнної кінохроніки, архівних документів, вдало підібраного музичного супроводу Білопільській ЦДБ, Великописарівській ЦДБ, Глухівській РДБ, Конотопській РБ, Краснопільській ЦРБД, Роменській РБ, Середино-Будській РДБ, відділу обслуговування користувачів-дітей КЗЗ СРС – Сумська районна бібліотека, Тростянецькій РДБ-філії, Ямпільській ЦДБ, Конотопській МЦДБ, Охтирській МЦДБ, Роменській МЦДБ, Сумській міській ЦБС, Шосткинській МЦДБ.


Шановні колеги!

      Ось і закінчився обласний тур сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду», організаторами якого були Українська асоціація працівників бібліотек для дітей та НБУ для дітей.
      На розгляд обласного журі надійшло 102 роботи, у т.ч. 78 – друковані видання та 24 відеокниги.
      Історії, які переказали діти, дуже зворушливі, цікаві і незвичайні, доповнені документами, листами, світлинами з родинних архівів, які зберігаються як найдорожчий спадок. Кожна з них зберігає пам'ять про тих, хто поліг у боях, хто віддав своє життя заради життя інших поколінь. Автори з гордістю розповідали про своїх героїчних предків, які щиро любили і відчайдушно захищали свою землю і свій народ. Героєм у тій війні є кожен, про кого згадують у своїх роботах учасники Конкурсу. Хтось із них рвався у бій під кулі, хтось працював на заводах до знемоги, інші рятували полонених і поранених. Кожен робив свій власний подвиг!
      Журі Конкурсу було надзвичайно важко визначити переможців, адже всі дитячі роботи заслуговують на увагу і визнання. Але в будь-якому конкурсі є переможці.
      Тож із задоволенням оголошуємо, що ПЕРЕМОЖЦЯМИ обласного туру сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду» стали роботи:

у номінації «Сімейні книги пам’яті»:
вікова категорія 6-11 років

«Ви смерть подолали – вам смерті немає» (Лисенко Ярослав, Кролевецька районна дитяча бібліотека);
«Сідорко Іван Митрофанович» (Моргаль Денис, Шосткинська міська центральна дитяча бібліотека);
«Сторінками родинного альбому» (Міщенко Артем, Степанівська сільська бібліотека, Сумський район);

у номінації «Сімейні книги пам’яті»
вікова категорія 12-16 років

«Рокам ніколи пам’яті не стерти» (Мазуркевич Олександр, відділ обслуговування користувачів-дітей КЗ СРР – Сумська районна бібліотека, Сумський район);
«Спогади зі сльозами на очах» (Прийма Олексій, Краснопільська центральна районна бібліотека для дітей)
«Пам'ять про війну священна» (Тунік Євгеній, Груньська сільська бібліотека-філія Охтирської ЦБС);

у номінації «Відеокниги»
вікова категорія 6-11 років

«Світлій пам’яті прадідуся» (Дремов Дмитро, Іваницька сільська бібліотека, Недригайлівський район);
«Книга пам’яті мого роду» (Абрамець Альона, Сумська обласна дитяча бібліотека ім. М.Островського);
«Книга пам’яті мого роду» (Куліченко Катерина, Тростянецька районна дитяча бібліотека-філія).

у номінації «Відеокниги»
вікова категорія 12-16 років

«Книга пам’яті мого роду» (Домашенко Дар’я, Білопільська центральна дитяча бібліотека);
«Книга пам’яті мого роду» (Бондаренко Ольга, Коровинська сільська бібліотека, Недригайлівський район);
«Мій прадід Запорожец Кирило Іванович» (Арнаутов Кирило, Тростянецька районна дитяча бібліотека-філія ).

Окремо журі Конкурсу відзначило колективні роботи, які мали великий шанс на перемогу, але, на жаль, не відповідають умовам Конкурсу. Це:
– «Книга пам’яті мого роду» (Вирівська сільська бібліотека, Білопільський район);
– «Спасибі за життя, солдати Перемоги» (Шкуратівська сільська бібліотека, Білопільський район);
–«Книга пам’яті мого роду» (Роменська центральна міська дитяча бібліотека).
      Тож, вітаємо переможців і бажаємо подальших успіхів у третьому заключному турі.
      Висловлюємо щиру подяку Білопільській ЦДБ, Буринській ЦРДБ, Великописарівській ЦДБ, Конотопській РБ, Краснопільській ЦРБ для дітей, Кролевецькій РДБ, Охтирській ЦРБ, Путивльській РБД, Роменській РБ, відділу обслуговування користувачів-дітей КЗЗ СРР – Сумська районна бібліотека, Тростянецькій РДБ-філії, Ямпільській ЦДБ, Конотопській ЦДБ, Роменській ЦМДБ, Охтирській ЦДБ, дитячим бібліотекам Шосткинської МЦБС, Недригайлівській районній дитячій бібліотеці за належну організаційну роботу щодо проведення Конкурсу на місцях та залучення користувачів-дітей до участі в ньому.


Матеріали обласної скайп-конференції
"Патріотами не народжуються, ними стають

(24.04.2015)

Школа В.М.,
заступник директора
ОКЗ «Сумська обласна дитяча
бібліотека ім. М. Островського»

Роль бібліотечних закладів
у національно-патріотичному вихованні користувачів-дітей

      Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.
      Особливого значення проблема патріотизму громадян України набула в умовах нестабільності суспільного життя, окупації Російською Федерацією Криму, війні на сході України.
      Події останніх місяців дають підстави стверджувати, що переважна більшість громадян України, серед яких є і діти, і молодь, виявили високу патріотичну свідомість та міцну громадянську позицію. Це є свідченням системної виховної роботи шкіл та позашкільних закладів, у т.ч. і бібліотек.
      Тому одним із найважливіших завдань бібліотек, які працюють з дітьми є продовження роботи з формування у дітей та молоді громадянських якостей, розуміння приналежності до Українського народу.
      Патріотизм українців полягає

      • в захисті національних інтересів своєї держави,
      • відновленні її територіальної цілісності,
      • у пошуку нових імпульсів для духовного оздоровлення народу,
      • у формуванні в країні громадянського суспільства, яке передбачає розквіт національної самосвідомості та ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини.
      Метою патріотичного виховання є:
      становлення громадянина-патріота України,

            – здатного розбудовувати незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку,
            – знати свої права і обов’язки, цивілізовано відстоювати їх,
            – сприяти єднанню українського народу, громадянському миру і злагоді в суспільстві,
            – формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності.

      Основою всією роботи бібліотек з національно-патріотичного виховання має стати формування переконаності користувачів-дітей, що сила українців у їх єдності. В ній запорука нашого успіху, нашого порятунку й процвітання.
      Лише завдяки почуттям національної єдності, злагоди, миролюбності можна зберегти Україну, зміцнитись, стати рівними серед рівних.
      Мудрість українців має спонукати до викорінення сепаратизму на клітинному рівні та сприяти національному самоствердженню.
      Тому у роботі бібліотек з національно-патріотичного виховання надзвичайно важливим є

      • формування в дітей відчуття приналежності до України,
      • особистої відповідальності за долю держави й українського народу,
      • виховання поваги до державних символів,
      • шанобливого ставлення до традицій і культури представників усіх національностей, що населяють нашу країну.

      Доцільно добирати та поєднувати різноманітні методи і форми патріотичного виховання, активно використовувати приклади мужності й звитяги захисників України як з історичного минулого, так і нинішніх воїнів-героїв, які боронять нашу державу від російської агресії.
      Серед традиційних форм роботи з патріотичного виховання слід виділити заходи до:

      • Дня Соборності України (22 січня)
      • Дня пам’яті героїв Крут (29 січня)
      • Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав (15 лютого)
      • Дня Чорнобильської трагедії (26 квітня)
      • Дня перемоги над нацизмом у Європі (9 травня) та Дня памяті та примирення (8 травня)
      • Дня Конституції (28 червня)
      • Дня Незалежності (24 серпня)
      • Дня Прапора (23 серпня)
      • Дня партизанської слави (22 вересня)
      • Дня визволення міста (села, селища від фашистських загарбників)
      • Дня українського козацтва та Дня Захисника України (14 жовтня)
      • Дня Гідності та Свободи (21 листопада)
      • Дня пам’яті жертв Голодомору (24 листопада),
      • Дня Збройних сил України (6 грудня).
      • Міжнародного дня рідної мови (21 лютого)

      Рекомендуємо при проведенні заходів до цих дат керуватися методично-бібліографічними матеріалами, підготовленими нашою бібліотекою:

      • «Не забувай, що ти дитина землі, що зветься Україна (2012 рік)
      • «Хай в серці кожної дитини живе любов до України» (2013 рік)
      • «Великої Перемоги немеркнуче світло» (2015 рік) тощо.

      Якість виховного процесу напряму залежить від рівня підготовленості бібліотечних працівників до кожного заходу; використання різноманітних методів і форм; знання та вмілого врахування вікових й психологічних особливостей дітей; відвертості, емоційності, оптимізму та активної патріотичної позиції бібліотекарів.
      Мети патріотичного виховання можна досягти шляхом реалізації таких виховних завдань:

      • утвердження в почуттях особистості патріотичних цінностей, поваги до культурного та історичного минулого України;
      • виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
      • підвищення престижу військової служби;
      • розвиток почуття гордості, поваги, до символів держави – Герба, Прапора, Гімну України, іншої загальнодержавної та регіональної символіки та історичних святинь;
      • вивчення славних і видатних імен відомих людей, засвоюючи у молодих людей гордість за співвітчизників;

      У травні Україна разом із світовою спільнотою відзначатиме 70-річницю Перемоги над нацистськими окупантами та завершення Другої світової війни. Тому бібліотеки, повинні залучитися до всіх заходів і акцій, які проводитимуться у ваших містах і селах, організувати зустрічі і привітання ветеранів, провести заходи з використанням підготовлених на обласний конкурс слайд-презентацій «Перемозі присвячується» та матеріалів сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду».
      Користуючись нагодою, хочу висловити щиру подяку за організацію сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду», який ви організували у своїх районах. Ми отримали велику кількість надзвичайно прекрасних і оригінальних робіт і думаю, що нам буде важно вибрати кращі з них, бо вони всі кращі одна одної .
      Реалії сьогодення визначили ще деякі напрямки роботи з військово-патріотичного виховання дітей і молоді. Радимо інформувати користувачів-дітей про героїчні вчинки земляків, які виступили на захист незалежності та територіальної цілісності України, проводити в бібліотеках виховні години та тематичні вечори з вшанування пам’яті земляків, які загинули (чи померли) під час АТО, зустрічі з учасниками бойових дій на Сході України та волонтерами, відвідання військовослужбовців, які отримали поранення та проходять реабілітацію у медичних закладах, написання листів у рамках Всеукраїнської акції «Лист пораненому», організовувати виставк и, що висвітлюють подвиги земляків, учасників АТО.
      Сподіваюсь, що ви всі залучилися до Всеукраїнської акції «Бібліотека українського воїна» , яка проводиться за ініціативи Міністерства культури України. Зібрані книги будуть передаватися до бібліотек військових частин Збройних сил України.
      В цей складний для нашої країни час, коли іде війна на сході України, особливу увагу слід приділити дітям та сім’ям, які переїхали із території військових дій, сприяти їх адаптації у нових умовах та нових колективах, залучати їх до активної діяльності та участі у заходах, надавати можливість реалізовувати свій інтелектуальний, творчий, фізичний потенціал на благо України.

      • Результатом патріотичного виховання має бути:
      • сформовані почуття патріотизму, яке означає прояв особистістю любові до свого народу, поваги до українських традицій,
      • відчуття своєї належності до України,
      • усвідомлення спільності власної долі з долею Батьківщини,
      • досконале володіння українською мовою.

Нагорна Н. Б.,
завідувач відділу інформації та маркетингу
ОКЗ «Сумська обласна дитяча
бібліотека ім. М. Островського»

Виховання у користувачів-дітей шанобливого
ставлення до пам’яті про Перемогу над нацизмом
у Європіта ветеранів Другої світової війни

      24 березня 2015 року Президент України Петро Порошенко видав Указ №169/2015 «Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни», метою якого є:

      • гідне вшанування подвигу Українського народу, його визначний внесок у перемогу антигітлерівської коаліції у Другій світовій війні;
      • висловлення поваги усім борцям проти нацизму;
      • увіковічнення пам’яті про загиблих воїнів, жертв війни, воєнних злочинів, депортацій та злочинів проти людяності, скоєних у роки війни;
      • посилення турботи про ветеранів війни, учасників українського визвольного руху цього періоду, жертв нацистських переслідувань;
      • утвердження спадкоємності традицій воїнів – переможців нацизму та нинішніх захисників Вітчизни, консолідація суспільств навколо ідеї захисту України.

      Зрозуміло, що бібліотечні працівники не можуть стояти осторонь цих питань і повинні активізувати роботу, спрямовану на формування у користувачів-дітей шанобливого ставлення і поваги до ветеранів війни та нинішніх захисників Вітчизни. Під час проведення заходів з національно-патріотичного виховання, присвячених Дню пам’яті та примирення, у ракурсі подій минувшини й сьогодення потрібно:

      • висвітлити «ціну» війни, тобто реальні людські та матеріальні втрати України в результаті Другої світової війни;
      • наголосити на значний внесок України в перемогу антигітлерівської коаліції над нацистською Німеччиною та її союзниками;
      • звернути увагу на участь українців у арміях та військових формувань інших країн;
      • сприяти формуванню кожного користувача як особистості, яка усвідомлює свою належність до Українського народу, сприймає війну як складний суспільно-політичний процес, протистояння між країнами, народами, поглядами, але завжди – як лихо, як руйнівний процес, що дорого коштує кожному громадянину й руйнує економіку, культури держав та долі звичайних людей.

      Звертаємо вашу увагу на те, що заходи, присвячені Дню пам’яті та примирення, у 2015 році проходитимуть під гаслом «1939–1945. Пам’ятаємо! Перемагаємо!», адже ми пам'ятаємо, якою страшною трагедією для українців була Друга світова війна. Ми пам'ятаємо, що агресора зупинили спільними зусиллями об'єднані нації. Ми пам'ятаємо, що той, хто захищає свою землю, завжди перемагає. Ця пам'ять робить нас сильнішими. Вона — запорука неминучості нашої перемоги сьогодні.
      Рекомендуємо під час підготовки матеріалу та вибору форми заходу приділити особливу увагу таким питанням, як визначення людських (серед мирного й військового населення) і матеріальних втрат України в роки Другої світової війни; внесок українців у перемогу антигітлерівської коаліції над нацизмом, етнічних українців в складі інших армій (американської, британської, канадської, польської, французької тощо).
      При організації заходів слід зосереджувати увагу не на макрорівні (народ чи держава – переможці), а на мікрорівні (конкретний вояк-переможець), не на масовому героїзмі та «радянському патріотизмі», а на індивідуальних героїчних вчинках. Акцентувати увагу важливо на персональних історіях українців-учасників війни, не лише вояків, а й тих, хто пережив її в тилу чи на окупованій території, тобто вшанувати всіх, хто боровся з нацизмом. Всебічне й об’єктивне висвітлення умов окупації, полону, повоєнного часу краще допоможе дітям зрозуміти реалії того періоду. Потрібно розповідати про війну як трагедію та гуманітарну катастрофу, яка коштувала життя мільйонам людей, завдала непоправних втрат цивілізації та культурі.
      Звертаємо вашу увагу на те, що Україна долучається до загальноєвропейської традиції вшанування жертв війни із використанням червоних маків. З огляду на поточну військово-політичну ситуацію під час наочної популяризації літератури не рекомендується використовувати в якості символів перемоги над нацизмом червоний прапор із серпом та молотом, п’ятипроменеву зірку та «георгієвську стрічку».
      «Червоний мак – водночас символ європейський та український, це виявив нашої поваги до тих, хто знищив нацизм. У народних українських піснях йдеться, що маки зацвітають там, де пролилася козацька кров», – зазначає директор Українського інституту національної пам’яті Володимир В’ятрович.
      У виборі календарної дати проведення заходів рекомендуємо кінець першої декади травня, що пов’язано з наступними подіями:

      • капітуляція націонал-соціалістичної Німеччини;
      • офіційне святкування Дня Перемоги значною частиною країн світу – 8 та 9 травня 1945 року відповідно.

      Це можуть бути: літературно-музичні композиції, години-реквієм, літературно-історичні вітальні, виховні години, героїчно-патріотичні години, голосні читання, уроки історичної правди, бесіди-спомин, бесіди-вшанування, калейдоскопи історичних фактів, зустріч двох поколінь: воїни Другої світової війни та АТО в Україні, історичні портрети видатних земляків, учасників Другої світової війни, поетичні вечори, інформаційно-пізнавальні програми, конкурси малюнків і творчих робіт тощо на теми: «Прагнення до свободи вчора, патріотизм і нездоланність сьогодні – гідна Україна завтра», «Історії героїв війни: вони боролись за українську землю», «Мужність і відвага крізь покоління», «Українці у Другій світовій війні. Життя і долі» (Іван Кожедуб; прапороносець Перемоги Олексій Берест; Людмила Павличенко, відома жінка-снайпер, про яку знято фільм «Незламна»; Володимир Майборський, герой, який повторив подвиг Олександра Матросова, але за щасливої випадковості і завдяки надзвичайно міцній статурі вижив і вилікувався від страшних поранень; маршал Семен Тимошенко; партизанський генерал Сидір Ковпак та багато інших героїчних постатей, які є в кожному регіоні нашої області), «Нам заповідана мужність», «Памятаємо, славимо, вшановуємо», «Світлий день Перемоги», «З добрим серцем, зі щирою пам’яттю», «Небо підкорюється сміливим», «Війна – нема страшніше слова…», «Мужніли хлопчаки в боях…», «Ми живемо, щоб пам’ятати», «Вклонімося величним тим рокам», «Одна родина у двох війнах», «Ше довго в пам’яті болітиме війна», «Життя заради України: нам є чим і ким пишатися (1939–1945)» та інші.
      Звертаємо вашу увагу, шановні колеги на те, що розповідь ведучого заходу має бути емоційною і переконливою, а інформаційні матеріали, які ви будете використовувати під час проведення заходу насичені ціннісно-патріотичним змістом. З метою створення більш емоційного фону, чіткого засвоєння інформаційного матеріалу, поданого під час проведення заходу, особистісного сприйняття й «проживання» болі війни радимо також використовувати фото-, аудіо-, відеоматеріали, мапи, листи учасників бойових дій, відповідні тематиці заходу художні твори тощо, серед яких:

      • «Між Гітлером і Сталіном. Україна в ІІ Світовій війні», 2002 рік, авт. – Святослав Новицький;
      • «Війна – український рахунок», 2002 рік, авт. – Сергій Буковський;
      • «Війна без переможців» 2003 рік, авт. – Ігор Чижов; «ОУН-УПА: війна на два фронти», 2006 рік, авт. – Андрій Санченко;
      • «Київ. Місто, що зрадили», 2008 рік, авт. – Андрій Цаплієнко;
      • «1377 спалених заживо», 2009 рік, авт. – Іван Кравчишин;
      • «Чорна піхота», 2010 рік, авт. – Іван Кравчишин;
      • «Рівень секретності «18», 2011 рік, авт. – Ілларіон Павлюк;
      • «Хайтарма», 2013 рік, авт. – Ахтем Сейтаблаєв;
      • «Корюківка. Злочин проти людяності», 2013 рік, авт. – Сніжана Потапчук
      • «Вишневі ночі», 1994 рік, авт. – Аркадій Мікульський
      • «Далекий постріл», 2005, авт. – Валерій Шалига
      • «Незламна», 2015, Сергій Мокрицький;
      • «1941. Заборонена правда» 2013, авт. Ігор Кобрин;
      • «Битва за Киев», 2013, авт. Олексій Лябах;
      • «Визволення, 2014, авт. Олексій Лябах;
      • «Чернігівський рубіж. 1941-1943», 2013, авт. Ігор Левенок

      Отже, шановні колеги, проводячи для користувачів-дітей заходи з національно-патріотичного виховання, заходи до Дня Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939–1945 років, ви повинні акцентувати увагу юних громадян України на шанобливому ставленні до пам’яті полеглих героїв, ветеранів війни, жертв нацизму та сучасних захисників незалежності нашої країни.
      Звертаємо також вашу увагу на те, що заходи, які ви будете проводити в своїх закладах, потрібно активно висвітлювати на власних web-сайтах, блогах та веб-сайтах державних районних адміністрацій, структурних підрозділів з питань культури районних адміністрацій та на сайті управління культури і туризму Сумської обласної державної адміністрації.

Бурятова Т.І.,
головний методист відділу інформації
та маркетингу ОКЗ «Сумська обласна
дитяча бібліотека ім. М. Островського»

Особливості патріотичного виховання
користувачів-дітей в умовах сучасних
соціально-політичних викликів


      Не думайте, що ваша країна може зробити для Вас, думайте, що
      Ви можете зробити для Вашої країни.
      Дж.Кеннеді

      Утвердження України як незалежної суверенної держави потребує всебічного оновлення та формування українського патріотичного потенціалу нації. Останні події, що відбуваються в Україні, є незаперечним підтвердженням того, як змінюється ставлення пересічної людини до таких понять як «Батьківщина», «патріотизм», «патріот».
      Ми спостерігаємо ці зміни у напрямку зміцнення патріотичного духу та становлення патріотичної ідеї. Останнє є важливим завданням, яке й повинна здійснювати бібліотека. І хоч в умовах українських реалій, коли багато речей викликає в суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно, сьогодні цей напрям виховання є надзвичайно важливим для становлення українців як єдиної політичної нації.
      Патріотизм виявляється в любові до Батьківщини, свого народу, турботі про його благо, сприянні становленню й утвердженню України як суверенної, демократичної, держави, готовності відстояти її незалежність, повазі до українських звичаїв і обрядів, усвідомленні спільності власної долі з долею Батьківщини, досконалому володінні української мовою
      Як показали останні події в Україні, бути патріотом сьогодні для всіх нас – це більше, ніж бути українцем, білорусом, росіянином, кримським татарином, грузином чи будь-ким за національністю. Бути патріотом – означає не просто жити в своїй країні, а вважати себе її частиною. Бути патріотом – значить любити свою землю, народ, своє коріння, покласти весь свій час, силу і працю для розбудови та благополуччя своєї країни як європейської держави. Бути патріотом України — це значить з честю носити ім’я українця, не втрачаючи при цьому поваги до інших націй.
      Проявом патріотичного духу, свідченням формування Української політичної нації стало масове використання української національної та державної символіки, українського традиційного одягу, жовто-блакитних кольорів. При цьому важливо не підмінити зовнішніми ознаками патріотизму його глибокої ідейної сутності – готовності сприяти розвитку української держави.
      У сучасних суспільно-політичних умовах, коли Україна ціною життя Героїв Небесної Сотні, зусиллями українських військових і добровольців АТО, волонтерів відстоює свободу і територіальну цілісність, патріотичне виховання дітей та молоді визначено одним із пріоритетних напрямків виховної роботи.
      Саме патріотичне та духовне виховання підростаючого покоління та молоді забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об'єднання різних етносів і регіонів країни, розбудову та вдосконалення суверенної держави.
      Складові патріотичного напрямку виховання реалізуються в бібліотеках різними шляхами з використанням, як традиційних, так і різноманітних інноваційних прийомів, форм і методів: інтерактивних технологій, мультимедійних презентацій, фотосюжетів, відеороликів, документальних фільмів тощо.
      Та сьогодні хотілося б звернути вашу увагу на деякі особливості патріотичного виховання користувачів-дітей в умовах сучасних соціально-політичних викликів.
      З метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження та донесення до сучасного і майбутніх поколінь об’єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також віддання належної шани патріотизму й мужності громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року - лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів нашої держави та її європейського вибору, Указом Президента України від 13листопада 2014року №872, установлено в Україні День Гідності та Свободи, який відзначатиметься щорічно 21 листопада.
      Тож у бібліотеках до річниці Революції Гідності і Свободи для користувачів-дітей можна організувати та провести:

      • книжкові виставки: «94 дні Євромайдану очима очевидців», «Революція гідності», «Небесна сотня. Герої не вмирають»;
      • години мужності, присвячені пам’яті героїв Майдану: «Майдан – це стан душі і поклик серця», «Україна - це територія гідності і свободи»;
      • літературний набат «Наш дух не зламати, свободу не вбити»;
      • вечір-реквієм «Пливе кача…»;
      • краєзнавчі розповіді про земляків-учасників Євромайдану: «Майдан кликав», «Хоробрі серця»;
      • тематичні вечори «З Україною в серці», «Ціна свободи»;
      • годину державності «Незалежності й свободи вітер вирвався на волю»;
      • вечір вшанування Героїв Небесної Сотні «Були ми там, куди нас кликав час», «Герої не вмирають».

      Герої Майдану стали першими героями АТО. Сьогодні учасники АТО відстоюють незалежність і територіальну цілісність на сході країни, демонструючи високий професіоналізм, патріотизм та безмежну відданість Україні, і саме від цих героїчних людей залежить доля і майбутнє нашої країни. Щодня в непростих бойових умовах, під кулями і «Градами» терористів та іноземних найманців, ціною власних життів військовослужбовці рятують мирних мешканців Донбасу і відстоюють цілісність і незалежність держави.
      З метою популяризації ідеї патріотизму, гуманізму, толерантності шляхом проведення просвітницьких заходів в бібліотеках необхідно надавати перевагу активним формам роботи, що передбачають набуття дітьми та молоддю соціального досвіду; сприяють формуванню національної свідомості, ініціативності, творчого підходу до справи, відповідальності за свої дії та вчинки: громадській, волонтерській та пошуковій діяльності.
      Реалії сьогодення визначили пріоритетні напрями роботи з військово-патріотичного виховання дітей і молоді. Актуальними є:

      • уроки мужності та військової доблесті «Спасибі за відвагу», «Єдність армії і народу», «Ціна неоголошеної війни»;
      • зустрічі з учасниками бойових дій на Сході України та волонтерами «Подвиг ціною в життя», «Герої неоголошеної війни»;
      • відвідання військовослужбовців, які отримали поранення та проходять реабілітацію у медичних закладах;
      • написання листів у рамках Всеукраїнської акції «Лист пораненому»;
      • встановлення меморіальних дощок (знаків) на вшанування пам’яті загиблих воїнів-героїв;
      • проведення патріотичних та благодійних акцій і ярмарків;
      • виготовлення подарунків та оберегів для учасників АТО «Оберіг воїну».

      Відповідно, до традиційних заходів національно-патріотичної спрямованості, які проводяться в бібліотеках, останнім часом додалися ще й інші форми роботи:

      • перегляд документальних фільмів про захисників України, про події в зоні АТО;
      • організація виставок плакатів, світлин із зони АТО;
      • акції з метою збору книг бійцям АТО «Книга для солдата»;
      • флешмоби на центральних вулицях селища (села), міста «Я за тебе молюсь, український солдате!», «Мужність і відвага воїнів АТО»;
      • співпраця з волонтерами, надання посильної допомоги ЗСУ.

      Реалії сьогодення визначили і новий напрям волонтерської роботи – психологічна та моральна підтримка воїнів Збройних Сил України, Національної гвардії, інших військових формувань; допомога родинам, що були змушені покинути свої домівки у результаті анексії Росією Криму та окупації окремих територій східної України. Не стоять осторонь від цієї роботи і бібліотеки, як один із центрів підтримки місцевої громади в умовах воєнної загрози з внутрішньопереміщеними особами.
      Рекомендуємо продовжити участь дітей та учнівської молоді у таких Всеукраїнських акціях, як «Лист пораненому», «Хвиля доброти», а також у волонтерських акціях, що започатковані за ініціативи громадських організацій та навчальних закладів.
      Важливо, щоб користувачі-діти, незалежно від їх національності та регіону проживання ідентифікували себе з Україною, прагнули жити в Україні; розуміли необхідність дотримання конституційних і правових норм, володіння державною мовою, сприймали регіональну історію як частину загальної історії України, відчували власну причетність до майбутньої долі рідного краю як невід’ємної складової єдиної країни
      Звертаємо увагу, що з метою відновлення, збереження і популяризації у суспільстві здобутків Українського народу у боротьбі за свободу та незалежність; виховання у зростаючого покоління патріотизму, формування національної ідентичності, вшанування подвигу та героїзму захисників української державності Указом Президента України від 14 жовтня 2014 року № 806 встановлено День захисника України, що відзначатиметься щорічно 14 жовтня.
      Отже, підсумовуючи вищесказане, наші цілі і зусилля повинні бути направлені на:
      • збирання і накопичення фонду військово-патріотичної тематики;
      • створення власних інформаційних продуктів;
      • інформаційне забезпечення патріотичного виховання дітей та молоді;
      • проведення героїко-патріотичних заходів у бібліотеках;
      • популяризацію літератури героїко-патріотичної тематики;
      • створення меморіальних куточків, експозицій героїко-патріотичної тематики, Книг Пам’яті загиблих земляків в роки Другої світової війни та під час проведення АТО «Пам'ять жива».

Литвиненко О.М.,
завідувач відділу естетичного
виховання ОКЗ «Сумська обласна
дитяча бібліотека ім. Островського»

Патріотичне виховання користувачів-дітей засобами мистецтва

Українська пісня – це геніальна поетична
біографія українського народу, це його
бездонна душа, це його слава.

Олександр Довженко

Важливим завданням патріотичного виховання є прищеплення дітям чіткого усвідомлення національної самоідентичності, що проявлятиметься у знанні власної історії, культури, мистецтва тощо. Аби прищепити дітям палку любов до рідної землі, її традицій та звичаїв, бібліотекар, як фахівець із інформації, насамперед сам має бути патріотом. Він має бути добре обізнаним у таких сферах, як:

      • історія;
      • етнографія;
      • художня література;
      • українська музика;
      • образотворче мистецтво;
      • театральне мистецтво тощо.

Виховання в дітей справжнього патріотизму має відбуватися «від серця до серця». Зокрема, його здійснюють через такі форми взаємодії:

      • слухання високохудожніх зразків української народної та класичної музики, ознайомлення з історією виникнення та побутування українських народних інструментів, способів гри на них;
      • інформаційні блоки присвячені відомим українським митцям, найяскравішим зразкам їхньої творчості, ознайомлення з історією їх створення;
      • інсценізація народних звичаїв та обрядів тощо.

Усе це спроможне закласти в дітей більше знань, зацікавлення та самосвідомості. Головне – усе залежатиме від того, які прийоми та методи ми обираємо для того, аби досягнути успіху в прилученні дітей до національної ідеї, культивуванні в них поваги та шани до всього українського. Слухання музики в аспекті патріотичного виховання
      Наприклад, ознайомлення дітей з перлинами української музики має бути «живим», одухотвореним, а головне – усталеною традицією. Що більше діти слухатимуть музичних творів українських композиторів, то ліпше вони засвоюватимуть національний інтонаційний словник, матимуть змогу відрізнити «своє» від «чужого», накопичуватимуть знання про національне культурне надбання. Саме національна музика є зрозумілішою і легшою для сприйняття дітьми, оскільки має власний генотип, розуміння якого, як науково доведено, спадково передається з покоління в покоління. Узяти хоча б на озброєння чудові інструментальні й вокальні твори Миколи Лисенка, Кирила Стеценка, Миколи Леонтовича, Якова Степового, Василя Барвінського, Віктора Косенка, Мирослава Скорика тощо. Вони нічим не поступаються своєю художньою цінністю творам світових класиків і є органічною складовою світової мистецької спадщини.
      Національна музична класика, так само як українські народні казки та пісні, здатна закласти в дітей високу духовність, патріотичні цінності, її потрібно популяризувати і якнайчастіше використовувати не лише для слухання, а й на різноманітних святкових заходах та урочистостях як яскраве й самобутнє музичне оформлення, незалежно від того, приурочені святкові заходи патріотичній тема¬тиці чи ні.
      Патріотичні нотки можна закласти, зокрема, і в бесіди з дітьми про українських композиторів, роблячи особливий акцент на роках дитинства. Позаяк саме в дитинстві митець отримує найяскравіші враження, які надалі впливають на формування його творчої особистості, закладають підвалини його духовності, зароджують паростки патріотизму Та й дітям доволі цікаво буде ознайомитися із цим періодом життя композитора, оскільки він найближчий для їхнього розуміння.
      Наприклад, розповідаючи про Миколу Лисенка, можна зупинитися на тому, як вплинули на його патріотичне виховання в дитинстві двоюрідні бабуся й дідусь, у родині яких шанували народні звичаї та обряди, українську народну пісню, усіляко під¬живлювали інтерес до всього українського.
      Натомість у бесіді, скажімо, про Кирила Стеценка слід наголосити на тому, яку роль у формуванні майбутнього композитора відіграли батьки. Адже від татка, якому Кирилко в дитинстві допомагав розписувати церкви, він перейняв хист по-особливому сприймати щедру барвистість навколишнього світу та передавати її на полотні та в музичних творах, а від матусі – палку любов до музики через церковний спів, українську народну пісню, яку композитор популяризував у своїй творчості та громадській діяльності.
      Найліпше такі бесіди оформлювати у невеличкі художні оповідання про композиторів, у яких митці поставатимуть перед дітьми як «живі» особистості, з усіма їхніми вподобаннями, яскравими переживаннями, захопленнями тощо. Їх доцільно супроводжувати переглядом мультимедійних презентацій із використанням фотоматеріалів, які дають змогу дітям ознайомитися з добою, в яку жили ті чи ті композито¬ри, їхнім побутом, друзями та родичами, мистецьким оточенням, культурою часу в цілому.
      Діти завжди воліють дізнатися про незвичний чи невідомий їм музичний інструмент, відкрити цікаві сторінки української музичної інструментальної культури, знати, який вигляд мають і як називаються ті чи ті народні музичні інструменти, як на них грають, в яких регіонах України вони побутують.
      На основі цих знань можна розробити серію музичних подорожей до різноманітних куточків України, на яких діти ознайомлюватимуться з тими чи тими народними музичними інструментами.
      Чи не найпоширенішою формою патріотичного виховання є інсценізація різноманітних народних обрядів. Така «жива» форма спілкування дітей із прадавніми звичаями має неабияке значення для засвоєння ними важливих культурних цінностей, що споконвіку передавалися від діда-прадіда. Здійснюючи з дітьми такі інсценізації, ми даємо їм змогу «триматися» свого генетичного коду, не втрачати зв'язку з минулими поколіннями, усвідомлювати, хто вони і що їх вирізняє з-поміж інших народів. Саме такою має бути мета патріотичних заходів та розваг, що сприятимуть розвиткові в дітей самоідентичності та самосвідомості. Тематика їх може бути різною: це і історія Київської Русі, і доба козацтва, і цехова культура кобзарів, народні казки патріотичного змісту, як-от казка про Котигорошка, казки видатних українських письменників тощо. Головне – щире бажання захопити дітей історією власного краю, його культурним минулим.
      Що частіше ми будемо вдаватися до висвітлення яскравих сторінок української історії через пісні, розігрування різноманітних побутових сценок, то глибше закладатиметься дітям розуміння таких складних понять, як патріотизм, духовність, самоідентичність.
      Ставлячи за мету виховати в дітей патріотизм, ми маємо пам'ятати, що до цього не слід підходити формально, лише з приуроченням до знаменних дат. Адже щирий патріотизм не вимірюється парадом вишиванок і співом популярних народних пісень. Патріотичне виховання вбирає в себе високу внутрішню куль¬туру, шанобливе ставлення до пам'яток історії, любов до ближнього, гідність, вихованість, ввічливість, відкритість, чесність і решту чеснот, якими завжди славився український народ. Лише подаючи дітям належний приклад, проявляючи власну зацікавленість українським минулим, теперішнім і роблячи вагомий внесок у майбутнє, ми зможемо дбайливо й по-справжньому зростити в дітях паростки патріотизму, виховати в них гідних громадян своєї країни.

Методичні рекомендації щодо організації патріотичного виховання користувачів-дітей в бібліотеках Сумскої області

(за результатами обласної скайп-конференції «Патріотами не народжуються, ними стають»)

      • Зусилля бібліотечних працівників повинні бути спрямовані на:
      • комплектування фондів літературою військово-патріотичної тематики;
      • вдосконалення роботи з національно-патріотичного виховання дітей, виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії, розуміння високої цінності бути громадянином України;
      • активне впровадження інтерактивних форм роботи з патріотичного виховання, організацію в бібліотеках гуртків з патріотичного виховання;
      • організацію та проведення на належному рівні заходів до Дня пам’яті та примирення – 8 травня та до Дня Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні – 9 травня (згідно Указу Президента України №169/2015 «Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни»); метою яких повинно бути гідне вшанування подвигу українського народу (як на фронті, так і в тилу), його значний внесок у перемогу антигітлерівської коаліції у Другій світовій війні тощо;
      • залучення користувачів дитячих бібліотек області до участі у заходах до знаменних і пам’ятних дат країни і області: Дня Соборності України, Дня партизанської слави, Дня пам`яті героїв Крут, Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав, Дня захисника України, Дня скорботи і вшанування пам`яті жертв війни в Україні, річниці вигнання з Сумщини нацистських окупантів, Дня Героїв Небесної Сотні тощо;
      • формування героїко-громадянської свідомості і патріотизму у користувачів-дітей під час організації заходів з учасниками та ветеранами Другої світової війни, сучасними патріотами – захисниками незалежності та територіальної цілісності України;
      • створення меморіальних куточків, експозицій героїко-патріотичної тематики; Книг Пам’яті загиблих земляків в роки Другої світової війни та під час проведення АТО «Пам'ять жива»;
      • організацію проведення протягом 2015 року марафонів читання «Лише в книжках читаємо про війну»;
      • проведення героїко-патріотичних заходів поза межами бібліотечних закладів;
      • вивчення і впровадження кращого досвіду бібліотек з патріотичного виховання користувачів-дітей;
      • створення власних інформаційних продуктів, блогів, тематичних сторінок, і рубрик на власних сайтах з патріотичного виховання;
      • залучення партнерів бібліотеки і громадських організацій до загальної справи формування патріотичної свідомості дітей.


Шановні колеги!

      Для більш якісного зв’язку усім учасникам обласної скайп-конференції «Патріотами не народжуються, ними стають» слід чітко дотримуватись наших вимог:
      1. Не включати груповий виклик, адже з цієї причини ми не зможемо підключитися ні до одної із бібліотек вашої групи і ви також не будете бачити і чути своїх колег.
      2. Під час проведення заходу веб-камера повинна бути включена лише у доповідача, усім іншим бібліотекам її треба вимкнути у скайпі.
      3. Підключатися до участі у заході слід тільки після виклику обласної дитячої бібліотеки.
      4. Під час заходу всі бібліотеки будуть бачити лише одного виступаючого та слухати його.
      5. Закінчивши виступ, доповідач повинен вимкнути веб-камеру.
      6. Під час заходу не можна створювати паралельні групові та індивідуальні дзвінки по скайпу своїм колегам та іншим абонентам, розмовляти з співробітниками та читачами, адже кожне слово буде чути всім учасникам і заважати проведенню конференції.
      7. Якщо технічні умови не дозволятимуть учаснику скайп-конференції користуватися відео-зв’язком, то він повинен в обов’язковому порядку спілкуватися через аудіо-зв'язок.
      8. Намагатися під час проведення конференції вирішувати технічні питання не потрібно.
      Черговість виступів під час скайп-конференції та тестового з’єднання


для І групи:

      – Тростянецька РДБ
      – Кролевецька РДБ
      – Дитячий відділ Лебединської ЦРБ
      – Шосткинська МЦДБ
      – Охтирська ЦРБ
      – Путивльська РБД
      – Охтирська МЦДБ
      – Сумська міська бібліотека ім. Шевченка
      – Роменська РБ

для ІІ групи:

      – Білопільська ЦДБ
      – Ямпільська ЦДБ
      – Краснопільська ЦРБД
      – Конотопська МЦДБ
      – Роменська МЦДБ
      – Підрозділ «Глухівська бібліотека для дітей» Глухівської центральної районної бібліотеки
      – Липоводолинська РДБ
      – Недригайлівська РДБ
      – Середино-Будська РДБ
      – Відділ обслуговування користувачів-дітей КЗ
      – Сумської районної ради – Сумська районна бібліотека

      Наступне тестове з’єднання відбудеться 23 квітня:
з 1 групою о 14-00,
з 2 групою – о 15-00 год.


Шановні колеги!

      До вашої уваги програма обласної скайп-конференції «Патріотами не народжуються, ними стають».
      Весь пакет документів (наказ, програма, контингент учасників) направлені до районних і міських відділів культури.
      Повторний скайп-зв’язок буде проведено 21 квітня 2015 року о 11-00 год.

Програма
обласної скайп-конференції
«Патріотами не народжуються, ними стають»
24 квітня 2015 року

10.00. Офіційне відкриття обласної скайп-конференції

Вітальне слово:

Управління культури і туризму Сумської обласної державної адміністрації
Тогобіцька Л.М., директор ОКЗ «Сумська обласна дитяча бібліотека ім. М.Островського»

Основні доповіді:
Роль бібліотечних закладів у національно-патріотичному вихованні користувачів-дітей

Школа В.М., заступник директора ОКЗ «Сумська обласна дитяча бібліотека ім. М.Островського»

Виховання у користувачів-дітей шанобливого ставлення до пам’яті про Перемогу над нацизмом у Європі та ветеранів Другої світової війни

Нагорна Н.Б., завідувач відділу інформації та маркетингу ОКЗ «Сумська обласна дитяча бібліотека ім. М.Островського»

Співдоповіді:
Популяризація документів, що розповідають про героїчні сторінки боротьби українського народу, пов’язані з подіями Другої світової війни

Білопільська, Краснопільська, Кролевецька дитячі бібліотеки

Організація заходів для користувачів-дітей з метою вшанування пам’яті учасників Другої світової війни, у т.ч. уродженців Сумщини (презентація досвіду і планів роботи бібліотеки до 70-річчя Перемоги)

Л-Долинська, Недригайлівська, Путивльська дитячі бібліотеки, Сумська обласна дитяча бібліотека ім. М. Островського

Використання комп’ютерних технологій в роботі бібліотечних закладів з метою формування і накопичення інформаційної бази про героїчні сторінки боротьби українського народу в роки Другої світової війни

Конотопська, Роменська, С-Будська, Тростянецька, Шосткинська районні та міські дитячі бібліотеки, Сумська обласна дитяча бібліотека ім. М. Островського

Доповідь:
Особливості патріотичного виховання користувачів-дітей в умовах сучасних соціально-політичних викликів

Бурятова Т.І., головний методист відділу інформації та маркетингу ОКЗ «Сумська обласна дитяча бібліотека ім. М.Островського»

Співдоповіді:
Виховання патріотизму користувачів у сучасних реаліях

Охтирська, Роменська, Конотопська центральні районні бібліотеки

Творчі досягнення бібліотечних працівників у формуванні високої патріотичної свідомості підростаючого покоління

Ямпільська, Глухівська, Охтирська районні та міські дитячі бібліотеки


Підбиття підсумків роботи скайп-конференції, запитання,
відповіді, обмін думками.
Ухвалення підсумкового документа.

Регламент роботи:
10.00-13.00
Основні доповіді - до 15 хв.
Співдоповіді, виступи - до 10 хв.
Обговорення - до 5 хв.


Шановні колеги!

      Просимо сьогодні (15.04.2015) до кінця дня надіслати на електронну адресу обласної дитячої бібліотеки ім. М. Островського скайп-імена, під якими ви будете брати участь у скайп-конференції. Це потрібно для звірки вже існуючих контактів у скайпі.


Шановні колеги!

      Відповідно до плану роботи управління культури і туризму Сумської облдержадміністрації, плану роботи Сумської обласної дитячої бібліотеки ім. М. Островського на 2015 рік 24 квітня 2015 року буде проведена обласна скайп-конференція «Патріотами не народжуються, ними стають».
      Наказ і програма скайп-конференції підготовлені і будуть надіслані найближчим часом.
      Згідно з наказом, всі дитячі бібліотеки і дитячі відділи районних бібліотек повинні взяти участь у цьому заході. У разі відсутності комп’ютерної техніки в дитячій бібліотеці, слід вийти на зв’язок через скайп дорослих бібліотек або використати технічні можливості будинків культури.
      Перший пробний зв'язок буде проведений 16 квітня о 10-00 год.
      Всім учасникам скайп-конференції слід підготувати стислі виступи на 3-5 хвилин, в яких висвітлити такі питання:

      • наявність у бібліотечних фондах документів для користувачів-дітей про Другу світову війну, у т.ч. про події на Сумщині в роки Другої світової війни, та і їх популяризація;
      • організація заходів для користувачів-дітей з метою вшанування пам’яті учасників Другої світової війни, у т.ч. уродженців Сумщини (презентація досвіду і планів роботи бібліотеки з відзначення 70-річчя Перемоги);
      • використання комп’ютерних технологій в роботі бібліотечних закладів з метою формування і накопичення інформаційної бази про героїчні сторінки боротьби українського народу проти німецько-фашистських загарбників;
      • виховання патріотизму користувачів-дітей у сучасних реаліях;
      • творчі досягнення бібліотечних працівників щодо формування у підростаючого покоління високої патріотичної свідомості.
      Слідкуйте за нашими листами стосовно організаційних питань проведення конференції, які будуть виставлятися на нашому сайті у рубриці «Бібліотечному фахівцю. Оголошення, листи, інформації».


Графік виїздів на 2015 рік


Докладніше


Увага

Акція від видавництва "Фонтан казок" для Вас.
З умовами акції можна ознайомитися на сайті http://www.chl.kiev.ua

Методичні рекомендації бібліотечним працівникам щодо організації та
проведення у 2015 році
Всеукраїнського тижня дитячого читання

Особливості планування роботи дитячих бібліотек на 2015 рік


Шановні колеги!

     З 06 лютого розпочинається обласний проект на кращу електронну презентацію "Перемозі присвячується."
      Залучайтесь до участі у Проекті. Бажаємо успіхів!

ПОЛОЖЕННЯ
про проведення обласного проекту
на кращу електронну презентацію
«Перемозі присвячується»

Шановні колеги!

      22 січня 2015 року стартував обласний тур сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду», організований НБУ для дітей.
      Активно залучайте своїх користувачів до участі у Конкурсі. Бажаємо успіхів і перемог!

ПОЛОЖЕННЯ
про проведення обласного туру
сімейного конкурсу «Книга пам’яті мого роду»
в бібліотеках Сумської області

Шановні колеги!

      У ІІІ кварталі 2014 року на колегії Сумської обласної державної адміністрації буде розглядатися питання про стан впровадження інноваційних форм і методів роботи у закладах культури Сумської області.
     З метою підготовки об’єктивної довідки для управління культури і туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації просимо вас до 20 червня п. р. надати змістовну інформацію, доповнену фотоматеріалами, про впровадження у роботу дитячих та сільських бібліотек-філій вашого району інноваційних форм популяризації книги і читання серед дітей протягом І півріччя 2014 року.



Краєзнавчий блог: Рідний край вивчай та знай

АКТУАЛЬНІ
РУБРИКИ

2017 - Рік Української революції
1917-1921 рр.


Скарб Ярослава Мудрого

Україна та українці

Благодійні акції


Архів
2014
Анализ веб сайтов